«من یهود ستیزم»؛ دختر دو سیاستمدار چپگرای فرانسوی به ظن «ترویج تروریسم» بازداشت شد

الکسی کوربی‌یِر و راکل گاریدو، نمایندگان چپگرای پارلمان فرانسه
الکسی کوربی‌یِر و راکل گاریدو، نمایندگان چپگرای پارلمان فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دختر دو سیاستمدار چپگرا و نماینده پارلمان فرانسه در پی انتشار سخنانی منتسب به او در شبکه‌های اجتماعی به ظن «ترویج تروریسم» بازداشت شد.

آگهی

اینس، دختر الکسی کوربی‌یِر و راکل گاریدو که هر دو از نمایندگان و فعالان جناج چپ رادیکال فرانسه هستند آنگونه که در ویدئویی دیده می‌شود اظهارهای یهودستیزانه را مقابل دوربین بیان کرده است.

به گزارش لو‌پاریزین که برای نخستین بار از این ماجرا پرده برداشت، او در ویدیوی منتشر شده فریاد می‌زند که یهودستیز است و مسسولیت آنرا هم می‌پذیرد.

بر اساس این گزارش، دختر سیاستمداران یاد شده فرانسوی که هر دو متعلق به حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر هستند صبح روز سه‌شنبه دستگیر و بازداشت شد.

این حزب چپگرای رادیکال به دلیل مواضع حمایتی از فلسطینیان و نیز تررویستی نخواندن حمله هفت اکتبر حماس به شدت زیر تیغ انتقاد‌ دیگر احزاب و شخصیت‌های سیاسی فرانسه قرار دارد.

ویدیویی که اینس کوربی‌یِر در آن بر یهودستیز بودن خود تاکید کرده ماه نوامبر گذشته در شبکه اجتماعی تیک‌تاک منتشر شده بود.

حساب کاربری «Babynesou» در تیک‌تاک که با توجه به عکس پروفایل صاحب آن به دختر سیاستمداران چپگرا تعلق دارد و ویدئوی یاد شده در آن به اشتراک گذاشته شده بود مسدود و از دسترس خارج شده است.

به گزارش لو پاریزین، این دختر جوان که در آن زمان «فردی ناشناخته نزد پلیس بود»، بارها پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس در هفت اکتبر گذشته پیام‌هایی با ماهیت ضد یهودی منتشر کرده بود که با واکنش شدید دیگر کاربران از جمله فعالان جریان راست افراطی روبرو شد.

در پی شدت گرفتن انتقاد‌‌ها به محتوای به اشتراک گذاشته شده در حساب کاربری منتسب به اینس کوربی‌یِر در تیک‌تاک، انجمن های ضد تبعیض، از جمله سازمان یهودیان اروپا شکایتی را به منظور درخواست شناسایی رسمی هویت این کاربر اینترنتی و پیگیری های قانونی پس از آن تسلیم مراجع قضایی کردند.

به گزارش لو پاریزین و بنا به تایید دفتر دادستانی پاریس، به دنبال گزارش‌های ارسالی از سوی انجمن‌های مبارزه با تبعیض به مرکز ملی مبارزه با نفرت‌پراکنی در اینترنت، تحقیقاتی برای روشن شدن جزئیات بیشتر این ماجرا آغاز شده است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتهام «ارتباط با اخوان‌المسلمین»؛ کریم بنزما از وزیر کشور فرانسه شکایت کرد

دادگاه عالی فرانسه حکم استرداد آشپز و قاتل مافیایی را به ایتالیا لغو کرد

جنجال‌های ترمیم کابینه در دولت ماکرون؛ چرا وزیر جدید آموزش فرانسه نیامده زیر تیغ انتقاد‌ قرار گرفت؟