حمله هوایی اسرائيل به جنوب دمشق؛ گزارش‌ها از هدف قرار گرفتن مرکز وابسته به سپاه در سوریه

جنگنده ارتش اسرائيل
جنگنده ارتش اسرائيل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های عربی اعلام کرده‌اند که پدافند هوایی سوریه در واکنش به حمله اسرائيل به جنوب دمشق فعال شده است.

آگهی

خبرگزاری رویترز هم گزارش داده که این حمله به مراکز مورد استفاده نیروهای سپاه پاسداران در سوریه صورت گرفته است. این خبرگزاری به نقل از چندین شاهد هم نوشته است که چندین انفجار در نزدیکی مجتمع «سیده زینب» در حومه دمشق رخ داده است. 

شبکه المیادین نزدیک به حزب‌الله لبنان هم تایید کرده که صدای انفجارهایی از جنوب دمشق شنیده شده است. الجزیره هم گزارش داده که اسرائيل با سه موشک، منطقه‌ای را در مجاورت «سیده زینب دمشق» مورد هدف قرار داده است. 

در ایران اما گزارش‌ها در خصوص این اتفاق متناقض است. خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داده که اسرائيل به یک مرکز مستشاری ایران در منطقه «سیده زینب» حمله کرده که در اثر آن‌ها دست‌کم ۲ غیرنظامی کشته و «اموال برخی از شهروندان سوری» نیز در پی این حمله هوایی اسرائيل تخریب شده‌است. همچنین تلویزیون جمهوری اسلامی هم این خبر را تایید و اعلام کرده که در این حمله ۲ نفر کشته شده‌اند. 

با این حال حساب توییتری منتسب به حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه، کشته شدن و حتی مورد حمله قرار گرفتن مراکز وابسته به تهران در جنوب دمشق را تکذیب کرده است. اکبری در این توییت نوشته است: «در حمله امروز جنگنده‌های اسرائيل به حاشیه جنوبی شهر دمشق هیچ مرکز مستشاری ایران مورد هدف قرار نگرفته است. همچنین از میان شهروندان یا مستشاران ایرانی نیز کسی به شهادت نرسیده است.» 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در هفته‌های اخیر تنش‌ها میان ایران و اسرائيل شدت یافته و حملات متقابلی از سوی گروه‌های نیابتی وابسته به جمهوری اسلامی به اسرائيل و همچنین ارتش این کشور به مواضع ایران در منطقه صورت گرفته است. همزمان، اسرائيل در طی حملات هوایی خود چندین بار شخصیت‌ها و مقام‌های ایرانی را در سوریه مورد هدف قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای متناقض ایران و مخالفان بشار اسد؛ موشک‌های سپاه پاسداران کجای سوریه فرود آمد؟

واکنش‌ها به حملات موشکی سپاه پاسداران به کردستان عراق و سوریه؛ بغداد سفیرش را از ایران فراخواند

طرح ترور دو اسرائيلی در پرو؛ قاضی برای مظنون ایرانی حکم بازداشت پیش‌گیرانه صادر کرد