دیدار هرتزوگ با مقام‌های ارشد تیک‌تاک؛ اسرائیل خواستار برخورد با ویدئوهای یهودستیزانه شد

شبکه اجتماعی تیک تاک
شبکه اجتماعی تیک تاک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل روز سه‌شنبه در بیت‌المقدس با مقام‌های ارشد شرکت تیک تاک دیدار کرد.

آگهی

رئیس‌جمهوری اسرائیل در این دیدار مواردی از انتشار ویدئوهایی با محتوای یهودستیزانه در شبکه اجتماعی تیک تاک را با مقام‌های این شرکت در میان گذاشت. او خواستار برخورد این شبکه اجتماعی با انتشار اینگونه ویدئوها شد.

به گفته رئیس‌جمهوری اسرائیل انتشار اطلاعات جعلی در مورد حمله روز هفت اکتبر جنگجویان حماس به این کشور، انکار هولوکاست و انتشار تصاویر تکان‌دهنده از این حمله از جمله موارد انتشار ویدئوهایی یهودستیزانه در این شبکه اجتماعی است.

در مقابل مقام‌های تیک تاک از حذف بیش از ۱۶۰ میلیون «حساب جعلی» در این شبکه اجتماعی از زمان حمله روز هفت اکتبر به اسرائیل سخن گفتند. مسئولان تیک تاک همچنین بر عزم خود برای مقابله با انتشار مطالبی با محتوای یهودستیزانه تاکید کردند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به طور میانگین هر ماه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از تیک تاک استفاده می‌کنند. تیک تاک در بسیاری از کشورها شبکه اجتماعی محبوب نوجوانان و جوانان محسوب می‌شود.

تیک تاک تنها چند روز پس از حمله روز هفت اکتبر از سوی مقام‌های اتحادیه اروپا به دلیل عدم مقابله با انتشار مطالبی با محتوای غیرقانونی مورد انتقاد قرار گرفته بود. این شبکه اجتماعی پس از آن اعلام کرد که صدها هزار ویدئوی مرتبط با مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌ها را حذف کرده است.

از سوی دیگر شرکت مایکروسافت روز چهارشنبه با انتشار گزارشی از تشدید فعالیت‌های سایبری ایران علیه اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه خبر داد. 

در این گزارش همچنین ادعا شده است که ایران با فعالیت‌های سایبری خود تلاش می‌کند به شکاف‌های سیاسی و اجتماعی در اسرائیل دامن بزند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چند کشور استفاده از «تیک تاک» را ممنوع کرده‌اند؟

زمزمه صدور حکم جلب برای نتانیاهو؛ رسانه‌های اسرائیل: تلاش برای مقابله با دیوان لاهه در جریان است

حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را دریافت کردیم