محاکمه ترامپ در نیویورک ۲۰ روز پس از «سه‌شنبه بزرگ» انتخابات مقدماتی آغاز می‌شود

دونالد ترامپ در دادگاه نیویورک
دونالد ترامپ در دادگاه نیویورک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محاکمه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پرونده پرداخت حق السکوت از روز ۲۵ مارس با انتخاب اعضای هیات منصفه آغاز خواهد شد.

آگهی

دادگاه نیویورک در حالی تصمیم به آغاز محاکمه دونالد ترامپ گرفت که وکلای مدافع نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواستار تعلیق آن به دلیل اختلال زمانی با کارزار انتخاباتی شده بودند. دونالد ترامپ هم‌اکنون نامزد پیشتاز برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ماه نوامبر است. 

دونالد ترامپ در پرونده دادگاه نیویورک متهم است که با پرداخت حق السکوت در سال ۲۰۱۶ تلاش کرده بود تا مانع از طرح روابط خارج از ازدواج خود با استورمی دنیلز، یک هنرپیشه فیلم‌های پورنو شود. 

انتظار می‌رود که محاکمه دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت در دادگاه نیویورک شش هفته طول بکشد. رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در همین پرونده برای اولین بار مورد تعقیب قضایی قرار گرفت تا به اولین رئیس‌جمهوری سابق این کشور تبدیل شود که پای میز محاکمه کشیده می‌شود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دونالد ترامپ پس از آن در چند پرونده قضایی دیگر از جمله پرونده فدرال تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰، پرونده تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات همان سال در ایالت جورجیا و پرونده نگهداری غیرقانونی از اسناد محرمانه در فلوریدا تحت تعقیب قرار گرفت. 

از نظر صاحبنظران پرونده پرداخت حق السکوت از نظر حقوقی به اندازه دیگر پرونده‌ها نمی‌تواند برای دونالد ترامپ دردسرساز شود. 

دونالد ترامپ اتهام‌های وارده به خود را رد کرده است. آغاز محاکمه او در روز ۲۵ مارس به این معنی است که تنها چند هفته پس از برگزاری همزمان انتخابات مقدماتی در چند ایالت که از آن به عنوان «سه‌شنبه بزرگ» یاد می‌شود او باید در جلسات دادگاه در نیویورک حاضر شود.

«سه‌شنبه بزرگ» امسال در جدول برگزاری انتخابات مقدماتی آمریکا مصادف با روز پنج مارس است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه واشنگتن ترامپ را در پرونده مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا فاقد مصونیت دانست

سیاست خارجی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

بیش از ۱۳۰ نفر در تحصن حمایت از غزه در محوطه دانشگاه نیویورک دستگیر شدند