کارلو آنچلوتی به فرار مالیاتی متهم شد؛ ۴ سال و ۹ ماه زندان در انتظار سرمربی ایتالیایی رئال مادرید

کارلو آنچلوتی
کارلو آنچلوتی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستان ایالتی اسپانیا کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید را به تقلب مالیاتی متهم کرده و می‌گوید که او تلاش کرده بخش‌هایی از درآمد خود در اولین حضورش در رئال را در یک دهه پیش مخفی کند.

آگهی

این دادستانی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنچلوتی را به دو فقره کلاهبرداری مالیاتی متهم می‌کند که مجازات آن چهار سال و ۹ ماه زندان خواهد بود. دادستان‌ها سرمربی ایتالیایی را متهم کردند که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تنها با اعلام درآمدی که از رئال مادرید دریافت کرده بود، یک میلیون یورو کلاهبرداری کرده و بخش‌هایی از درآمد خود را اعلام نکرده است. 

دادستان ها ادعا کردند که او از یک سیستم پیچیده و گیج کننده استفاده کرده که در آن حقوق خود را ظاهرا به نهادهایی که فاقد فعالیت واقعی بوده‌اند، منتقل کرده است. به گفته دادستانی این شرکت‌ها در خارج از اسپانیا بوده‌اند و آنچلوتی در واقع با تصویرسازی تلاش کرده مالیات‌های مربوط به بخشی از درآمدش را پرداخت نکند. 

این سرمربی سرشناس و موفق ۶۴ ساله از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ هدایت رئال مادرید را برعهده داشت و در سال ۲۰۲۱ دوباره به این تیم ملحق شد.

آنچلوتی یکی از موفق‌ترین مربیان فوتبال جهان به شمار می‌رود. او تنها مربی‌ای است که چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است، دو بار با رئال مادرید و دو بار با آث میلان، و تنها مربی‌ای است که قهرمانی در لیگ داخلی در انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه را کسب کرده است.

این مربی سرشناس ایتالیایی، تازه‌ترین فرد از چهره‌های سرشناسی است که از سوی مقام‌های اسپانیایی با اتهام پرداخت نکردن مالیات رو به رو شده است. پیش از این افرادی چون ژوزه مورینیو، لیونل مسی، شکیرا، کریس رونالدو، نیمار و بسیاری دیگر از بازیکنان و چهره‌های سرشناس با اتهامات مشابهی رو به رو شده‌اند اما هیچ کدام در نهایت به زندان نرفته‌اند. 

رونالدو در سال ۲۰۱۹ با پرداخت نزدیک به ۱۹ میلیون یورو جریمه موافقت کرد که دو سال حبس تعلیقی او لغو شود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مسی و پدرش هم به دلیل کلاهبرداری ۴ میلیون و یکصد هزار یورویی از سوی مقام‌های مالیاتی مجرم شناخته شدند اما در نهایت با پرداخت جریمه‌های سنگین از مجازات زندان اجتناب کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت کارلو آنچلوتی به مادرید؛ مربی کهنه‌کار ایتالیایی جانشین زیدان شد

تحقیق در مورد احتمال فرار مالیاتی نیمار در اسپانیا

بازگشت پرهزینه رونالدو به مادرید؛ جریمه سنگین برای فرار مالیاتی