چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

تناسب اندام و رژیم غذایی (عکس تزئینی است)
تناسب اندام و رژیم غذایی (عکس تزئینی است) Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از پیام دیباج، مربی عالی بدنساز از آکادمی ملی المپیک
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کم کردن وزن و تناسب اندام همواره از دغدغه‌های مهم مردم بوده است، مخصوصا کسانی که دوست دارند کمی از اضافه وزن خود را از دست بدهند. به همین دلیل است که خیلی‌ها دائم رژیم‌های سفت و سخت می‌گیرند که اغلب اوقات باعث دلزدگی از رژیم‌های غذایی و بازگشت وزن می‌شود. چه بسا اغلب اوقات نتیجه برعکس هم دارد.

آگهی

در این مطلب پیام دیباج، مربی عالی بدنساز از آکادمی ملی المپیک ایران راه‌هایی را برای خلاصی از رژیم‌های غذایی سفت و سخت ارائه می‌کند.

یورونیوز
یورونیوزپیام دیباج، مربی عالی بدن‌ساز از آکادمی ملی المپیک

مطالعات نشان می‌دهد که رژیم‌های سفت و سخت حتی اگر در کوتاه مدت منجر به کاهش وزن شوند اما در بلند مدت آثار متفاوتی خواهند داشت.

نخست اینکه به محض رها کردن رژیم غذایی وزن فرد به حالت قبلی برمی‌گردد. نکته دوم اینکه کاهش وزن اگر صرفا با رژیم‌های سنگین انجام شود الزاما به تناسب اندام ختم نخواهد شد. دست‌کم اینکه یک رژیم نامناسب غذایی بدون فعالیت ورزشی آنچنان که باید و شاید چربی‌ها را از بین نمی‌برد بلکه باعث از دست رفتن عضلات بدن می‌شود. نتیجه این گونه رژیم‌ها یک واقعیت تلخ در پی دارد: کاهش وزن نه به دلیل کاهش چربی‌ها بلکه به خاطر از دست رفتن عضلاتی است که قبلا بدن به سختی ساخته است. در واقع نتیجه‌ای که حاصل می‌شود دقیقا برعکس آن چیزی است که انتظارش را داریم. 

تناسب اندام فقط یک راه دارد که باید همزمان انجام شود:  تغذیه سالم و ورزش.

در سری برنامه‌های تندرستی و ورزش یورونیوز، پیام دیباج، مربی ورزش برنامه‌های ساده‌ای را ارائه می‌کند که می‌تواند هم به تناسب اندام بیانجامد و هم موجب ترشح هورمون‌های شادی‌آور در بدن شود.

در روزهای آینده، برنامه‌های ورزشی به شما ارائه خواهد شد تا بدون نیاز به تجهیزات خاص و با کمترین امکانات بتوانید به اندام دلخواه برسید و علاوه بر آن زندگی بانشاطی را آغاز کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برای نخستین بار در ایران یک مسابقه ماراتن در تقویم فدراسیون جهانی دو و میدانی قرار گرفت

گفتگوی یورونیوز با اسطوره دوی ماراتن؛ «می‌خواهم نشان دهم که بشر هیچ محدودیتی ندارد»

دانش‌آموز کانادایی رکورد جهانی دو ۴۰۰ متر داخل سالن را شکست