پهپادهای اوکراین به پالایشگاه نفت سیزران روسیه اصابت کردند

عکس آرشیوی از دود ناشی از حمله پهپادی به پالایشگاه نفتی در منطقه کراسنودار روسیه در ماه مه ۲۰۲۳
عکس آرشیوی از دود ناشی از حمله پهپادی به پالایشگاه نفتی در منطقه کراسنودار روسیه در ماه مه ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرماندار منطقه سامارا در روسیه روز شنبه اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی به دو پالایشگاه نفتی در این منطقه حمله کردند که بر اثر آن یکی از این تاسیسات در آتش سوخت. این پالایشگاه‌ها متعلق به غول نفتی دولتی «روس‌نفت» است.

آگهی

در روسیه هم اکنون انتخابات ریاست جمهوری سه روزه در جریان است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فعلی این کشور روز جمعه کشور اوکراین را به تلاش برای خرابکاری در این انتخابات که مطمئنا خود او برای بار دیگر برنده خواهد شد، متهم کرد.

دیمیتری آزاروف، فرماندار منطقه سامارا در بیانیه‌ای در پیام‌رسان تلگرام ضمن اعلام خبر حمله به این تاسیسات نفتی نوشت: «پالایشگاه سیزران در حاشیه رودخانه ولگا آتش گرفت اما حمله به پالایشگاه "نو وُکو بیشِف" خنثی شد.»

وی در ادامه خاطرنشان می‌کند که کارگران در هر دو پالایشگاه تخلیه شده‌اند و این حملات تلفات جانی در برنداشته است.

فیلم تایید نشده‌ای که در این رابطه در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد که آتش‌سوزی بزرگی در پالایشگاه سیزران رخ داده و نیروهای اورژانس در محل مشغول هستند.

اوکراین در هفته‌های اخیر به‌شدت زیرساخت‌های نفتی روسیه را هدف قرار داده و به پالایشگاه‌های واقع در بخش اروپایی خاک روسیه حمله کرده است.

فرماندار استان مرزی بلگورود نیز اعلام کرده است که پنج نفر از جمله یک کودک در حمله پهپادی به خودرویی که در نزدیکی مرز اوکراین در حال حرکت بود زخمی شدند. بلگورود در ماه‌های اخیر تقریبا به طور مدام مورد این قبیل حملات قرار گرفته است.

 از نقطه نظر کی‌یف، زیرساخت‌های این چنینی می‌توانند نقش به سزایی در تداوم عملیات جنگی کرملین علیه اوکراین ایفا کنند.

یک منبع آگاه پیش‌تر به خبرگزاری رویترز گفته بود که «پالایشگاه‌های نفتی در داخل خاک روسیه در خدمت مجتمع نظامی-صنعتی مسکو فعالیت می‌کنند؛ در نتیجه حمله به آن‌ها نه تنها تدارکات تامین سوخت برای ادوات نظامی دشمن را قطع می‌کند بلکه منابع مالی روسیه را نیز کاهش می‌دهد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم ۶۰ کشته در حمله به سالن کنسرت در نزدیکی مسکو؛ داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت

روز آخر رای‌گیری در روسیه زیر سایه حملات پهپادی اوکراین و حرکت اعتراضی مخالفان پوتین

بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه، «اقدامی برای تضعیف سرگئی شویگو»؛ به فرمان پوتین یا نخبگان؟