پارلمان نروژ تهدید به بمب‌گذاری شد؛ پلیس خیابان‌های مجاور را بست

Norwegian Parliament building in Oslo
Norwegian Parliament building in Oslo Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پارلمان نروژ روز چهارشنبه تهدید به بمب‌گذاری شد؛ بر این اساس پلیس تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان پارلمان را تشدید کرد و خیابان‌های مجاور را بست.

آگهی

گزارش‌ها حاکی از آن است که پارلمان نروژ اولین بار در عصر سه‌شنبه یک ایمیل تهدیدآمیز دریافت کرده که به آن توجهی نکرده است. اما پس از دریافت تهدیدهای جدید در صبح چهارشنبه، پلیس وارد عمل شده و تدابیر شدید امنیتی به اجرا گذاشته شده است.

سخنگوی پارلمان اعلام کرد که پس از این حادثه، از عموم مردمی که داخل ساختمان بودند خواسته شده تا در حالی که نمایندگان پارلمان همچنان به کارهای عادی روزمره مشغول بودند، ساختمان را ترک کنند.

سخنگوی پلیس نروژ نیز گفت: «ما در محل حضور داریم و با چند گشت در تلاشیم که امنیت پارلمان را تامین و از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کنیم. تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر تهدید اشخاص ثالث دریافت نکردیم.»

پلیس به کمک تجهیزات ضد شورش، در حال ایجاد موانع فلزی در اطراف ساختمان پارلمان است تا دسترسی به آن را محدود کند. سگ‌های آموزش دیده پلیس نیز جستجو در نقاط مختلف پارلمان با هدف شناسایی اشیاء مشکوک احتمالی را آغاز کردند.

پارلمان نروژ در مرکز شهر اسلو قرار دارد و پلیس در این کشور معمولاً اسلحه حمل نمی‌کند. با این وجود نیروهای پلیس طی روزهای ۲۷ مارس تا ۲ آوریل به مناسبت تعطیلات عید پاک، بطور موقت مسلح شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرویس اطلاعاتی نروژ: روسیه از نظر نظامی در اوکراین دست بالا را به دست می‌آورد

قاتل ۷۷ نفر از نروژ به اتهام نقض حقوق بشر شکایت می‌کند

لحظه اهدای لوح و مدال صلح نوبل به فرزندان نرگس محمدی در اسلوی نروژ؛ تشویق حاضران و اجرای موسیقی