میلیاردر اماراتی برای همکاری با داماد ترامپ در پروژه‌ای در صربستان، املاک خود در بلاروس را می‌فروشد

محمد العبار
محمد العبار Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری رویترز گزارش داده یک توسعه‌دهنده املاک و مستغلات اماراتی که پشت برج خلیفه، آسمان خراش شاخص دوبی قرار دارد، فروش دارایی‌های خود در بلاروس، کشوری که تحت تحریم‌های غرب قرار دارد را آغاز کرده است.

آگهی

به گفته دو منبع مطلع، محمد العبار، غول املاک اماراتی، از طریق شرکت سرمایه‌گذاری هلدینگ سمفونی گلوبال خود، به توافق اولیه‌ای برای فروش سهام خود در یک پروژه توسعه املاک چند میلیارد دلاری در مینسک، پایتخت بلاروس، دست یافته است.

خروج این توسعه‌دهنده اماراتی از بلاروس در بحبوحه همکاری جدید با کوشنر، داماد دونالد ترامپ، برای بازسازی ساختمان سابق ستاد فرماندهی ارتش یوگسلاوی در صربستان به یک مجتمع مسکونی صورت می‌گیرد. در سال‌های گذشته نیز اخباری مبنی بر فعالیت اقتصادی این میلیاردر اماراتی در بلگراد منتشر شده بود.

العبار در تماس با رویترز از پاسخ به سوالات در مورد هویت خریدار بالقوه یا بحث در مورد دلایل فروش دارایی‌های مینسک خودداری کرد.

العبار، میلیاردر اماراتی، در مورد صربستان گفت که به همکاری با کوشنر نگاه مثبتی دارد و از حضور در بازاری باکیفیت‌تر بسیار هیجان‌زده است. او جزئیات بیشتری از ماهیت این مشارکت ارائه نکرد.

کوشنر ماه گذشته به رویترز گفته بود که در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در بلگراد، پایتخت صربستان، برای بازسازی ساختمان ارتش است، اما اضافه کرده بود که این معامله در حال مذاکره است و ممکن است به شکست بینجامد. 

یک فرد آشنا با برنامه‌های کوشنر در صربستان گفت که العبار به عنوان مشاور در بازسازی مشارکت دارد و برای اینکه بدانیم آیا این اماراتی نیز در آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد یا خیر هنوز زود است. این فرد حاضر به اظهارنظر در مورد فعالیت‌های العبار در بلاروس نشد.

رویترز نتوانست مشخص کند چه کسی برای خرید سهام العبار در پروژه مینسک، که به عنوان «واترفرونت شمالی» یا «آب‌نمای شمالی» شناخته می‌شود وارد عمل شده است. 

در حالی که مینسک با کی‌یف در جنگ نیست، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس به نیروهای روسی اجازه داده تا از قلمرو آن برای حمله به اوکراین استفاده کنند. ایالات متحده برای کمک به جنگ روسیه، مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه بلاروس اعمال کرده و شهروندان آمریکایی را از انجام تجارت با لوکاشنکو و برخی از اعضای اطرافیانش منع می‌کند.

لوکاشنکو شخصا در پروژه «واترفرونت شمالی» مشارکت داشت و این توسعه را با یک فرمان در ماه مه ۲۰۲۱ آغاز کرد که خواستار ایجاد یک مجتمع مسکونی بزرگ در امتداد مخازن آب در شمال مینسک شد و نقش اصلی را در این پروژه به یکی از شرکت‌های العبار واگذار کرد.

سخنگوی لوکاشنکو در واکنش به این اتفاقات گفته است که توافق فروش اولیه العبار برای رئیس جمهور خبر تازه‌ای است.

طرح‌های کوشنر برای سرمایه‌گذاری در صربستان در اواسط مارس زمانی مطرح شد که الکساندر یوانوویچ، نماینده مجلس مخالفان، اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد مقامات صربستان زمینه را برای یک مشارکت املاک و مستغلات با تاجر آمریکایی فراهم کرده‌اند. الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، تأیید کرد که این مشارکت در حال بررسی است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مشخص نیست کوشنر چگونه توانسته این ارتباطات را پیدا کند و گمانه‌هایی در خصوص برقراری ارتباط خاص برای او در زمان حضورش به عنوان مشاور دونالد ترامپ در کاخ سفید حاصل شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رشد ۶۷ درصدی فروش املاک و مستغلات در دُبی طی یکسال گذشته

اختلاف مسکو و پراگ به املاک و مستغلات کشیده شد

طرح صلح خاورمیانه به روایت «کوشنر و کمپانی»