یونکر: توافق پاریس غیرقابل مذاکره است و باید اجرایی شود

یونکر: توافق پاریس غیرقابل مذاکره است و باید اجرایی شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مبارزه با تغییرات اقلیمی جهان یکی از اولویت های پارلمان و کمیسیون اروپایی در سال ۲۰۱۷ است.

آگهی

مبارزه با تغییرات اقلیمی جهان یکی از اولویت های پارلمان و کمیسیون اروپایی در سال ۲۰۱۷ است. با وجود مخالفتها و خروج بی سابقه دولت ترامپ از توافق پاریس رییس کمیسیون اروپایی می گوید اتحادیه در این زمینه کوتاه نمی آید.

ژان کلود یونکر می گوید: « اتحادیه اروپا درباره توافق زیست محیطی پاریس مذاکره نخواهد کرد ۲۹ ماده این توافق باید اجرایی شوند و غیرقابل مذاکره هستند. تغییرات آب و هوایی شوخی نیست.»

برخی از نمایندگان پارلمان معتقد هستند که بدون همکاری با ایالات متحده بزرگترین کشور آلوده کننده محیط زیست نمی توان به جلو رفت و باید با مقامات و سازمانهای آمریکایی که جدای از دولت حامی توافق پاریس هستند همکاری کرد.
نماینده بلژیک در پارلمان اروپا می گوید: «همیشه می گویم در اروپا دو نظر همواره درباره تغیرات آب و هوایی وجود دارد باید بگویم در آمریکا هم با همین وضع مواجه ایم. ما باید بدانیم که می توانیم با ایالاتی مذاکره و همکاری کنیم، با شهرداران برخی از شهرهای مهم آمریکا می توانیم همکاری و مذاکره کنیم. اروپا همه کار می کند تا توافق زیست محیطی پاریس اجرایی شده و عملی شود.»

برخی از شهرداران شهرهای بزرگ ایالات متحده از جمله نیویورک و سن فرانسیسکو خروج دولت آمریکا از توافق پاریس را اشبتاهی تاریخی دانسته اند.

اتحادیه اروپا در راستای تقویت توافق پاریس قصد دارد تدابیرویژه جدیدی را در راستای مبارزه با آلودگی هوا و گرم شدن زمین بکار گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نئوفاشیست‌های ایتالیایی در هفتاد و نهمین سالگرد مرگ موسولینی نام دیکتاتور را فریاد زدند

دولت پرتغال حاضر به پرداخت غرامت برای دوران برده‌داری و استعمار نیست

نخست‌وزیر ایتالیا پا به عرصه انتخابات پارلمان اروپا گذاشت