جنگ داخلی درسوریه و مشکل پناهجویان

جنگ داخلی درسوریه و مشکل پناهجویان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شمار پناهجویان سوری آسیب دیده ازجنگ داخلی به دو میلیون نفر رسید است که نیمی از آنها را کودکان تشکیل می دهند.

علاوه بر این رقم، دو میلیون نفر نیز در داخل سوریه آواره شده اند. این مسئله یک بار غیرقابل تحمل برای کشورهای همسایه، مانند ترکیه، اردن و لبنان است که برای اقتصادشان میلیاردها یورو هزینه دربردارد.

برخی از کشورهای اروپایی چندهزار تن از این پناهجویان را قبول کرده اند. در حال حاضربسیاری از مردم سوریه در نتیجه خشونت سهمگینی که ادامه دارد در حال فرارند. هر پانزده ثانیه یک پناهنده جدید به سوی کشورهای دیگر روانه می شود.

مردم به دو علت فرار می کنند: نبود امنیت که دلیل اصلی است و همچنین به این دلیل که کمک های انساندوستانه بسیار کم است. در داخل سوریه خدمات بسیار کمی وجود دارد. بنابراین، هم مشکل امنیت داخلی و هم مشکل عدم دسترسی برای کمک انساندوستانه وجود دارد.

کریستوفر استوکس مدیر کل “پزشکان بدون مرز” در این باره می گوید: “آنچه ما می گوییم این است که اگر توانستیم به توافقی برای سلاح های شیمیایی دست پیدا کنیم پس می توانیم برای امکان پذیر کردن کمک های انساندوستانه نیز به توافق برسیم. روسیه، ایران و عربستان نقش اصلی را بازی می کنند.”

کریس برنز در برنامه این هفته “بیست و پنج ثانیه” به این موضوع می پردازد.

دراین برنامه، ملیسا فلمینگ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، کریستوفر استوکس، مدیرکل “پزشکان بدون مرز” و المار بروک، رییس کمیته روابط خارجی و عضو آلمانی حزب مردمی اروپا به سوالاتی درباره بحران پناهجویان سوری و مسئولیت کشورهای اروپایی پاسخ می دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفان و موافقان اتحادیه اروپا چه بیمها و امیدی دارند؟

چرا با وجود کمک مالی اتحادیه اروپا به کشورهای فقیر، مهاجران اقتصادی راهی اروپا می شوند؟

ماندن یا نماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا چه پیامدهایی برای طرفین خواهد داشت؟