ویروس ابولا و مشکلات مردم سیرالئون در آستانه سال نو میلادی

ویروس ابولا و مشکلات مردم سیرالئون در آستانه سال نو میلادی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با اینکه ویروس ابولا تا کنون موجب مرگ هزاران نفر شده اما جشن کریسمس برای مبتلایان به این ویروس فرصتی فراهم کرده تا به شادی بپردازند. در سیرالئون

آگهی

با اینکه ویروس ابولا تا کنون موجب مرگ هزاران نفر شده اما جشن کریسمس برای مبتلایان به این ویروس فرصتی فراهم کرده تا به شادی بپردازند.

در سیرالئون کارکنان بهداشتی یک قرنطینه موقت از فرصت جشن های آخر سال استفاده کردند تا شاید لبخندی به لب بیماران بیاورند.

سیرالئون کشوری است که بیشتری قربانیان ویروس ابولا را داشته است، به ویژه کمبود امکانات و عدم توانایی پرداخت دستمزد کارکنان بهداشتی بر مشکلات این کشور افزوده است.

با این وجود به تازگی دستگاه های جدیدی برای امحای زباله های پزشکی و استریلیزه وسایل بهداشتی در یکی از قرنطینه ها نصب شده است.

به دلیل شیوع ابولا، دولت سیرالئون از مردم شمال این کشور خواسته تا به مدت 5 روز متوالی در خانه ها بمانند و از سفرهای بین شهری خودداری کنند.

یکی از شهروندان می گوید: «مانند گذشته امسال هم برای سفر برنامه ریزی کرده بودم، می خواستم برای تعطیلات به شهرمان بروم، اما ابولا باعث شده هیچ کجا نتوانم بروم.»

و یک مغازه دار می گوید: «از وقتی که ابولا شیوع پیدا کرده، کسب و کار ما از رونق افتاده. از آخرین باری که سفر رفتم یک سال گذشته، شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت را افزایش داده اند، قیمت ارز زیاد شده، هیچکس از هیچ کجا به شهر ما نمی آید.»

تا کنون نزدیک به بیست هزار نفر به ویروس ابولا مبتلا شده اند که ازاین میان بیش از هفت هزار و پانصد نفر جان خود را از دست داده اند. اکثر قریب به اتفاق مبتلایان، شهروندان کشورهای غرب آفریقا بوده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیرالئون مجازات اعدام را از قانون خود حذف کرد

ماربورگ؛ ویروس بی‌درمان و خواهرخوانده ابولا چیست؟

سیرالئون با لغو مجازات اعدام، به جمع ۱۴۴ کشور حامی حقوق بشر می‌پیوندد