جشن روز ملی در پایتخت و تظاهرات در شرق اوکراین

جشن روز ملی در پایتخت و تظاهرات در شرق اوکراین
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم بیست و چهارمین سالگرد استقلال اوکراین در کی یف، پایتخت این کشور برگزار شد. مجلس اوکراین ۲۴ سال پیش در چنین روزی استقلال این کشور از روسیه را

آگهی

مراسم بیست و چهارمین سالگرد استقلال اوکراین در کی یف، پایتخت این کشور برگزار شد. مجلس اوکراین ۲۴ سال پیش در چنین روزی استقلال این کشور از روسیه را اعلام کرد. در مراسم امسال هزاران سرباز ارتش در مرکز کی یف و در برابر رئیس جمهور پترو پروشنکو رژه رفتند.

یکی از نظامیان اوکراینی گفت: «ما در کشور خودمان هستیم و از آن دفاع می کنیم. این جشن نمادین نه فقط برای سربازان، که برای تمام شهروندان اوکراین است. ما استقلال خود را در سال ۱۹۹۱ به دست آوردیم و فکر می کنم روزی برسد که ما استقلال و پیروزی واقعی و نهایی خود را جشن بگیریم.»

یکی از اهالی کی یف که به همراه فرزند خود در مراسم جشن سالروز استقلال کشورش شرکت کرده بود گفت: «شاید چند سال پیش ما مثل امروز تا این حد احساسات وطن پرستانه نداشتیم. کلاه و تاج برای خودمان درست نمی کردیم چون این روز برایمان فقط یک روز تعطیل بود. اما حالا روز برایمان روز جشن است، شاید هم مهم ترین جشن سال باشد.»

همزمان با جشن استقلال در کی یف، ده ها تن از جدایی خواهان منطقه دونتسک در شرق اوکراین نیز برای اعتراض به خیابان آمدند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «باید بدانند که ما اهالی دونباس متحد هستیم. ما همین الان هم یک جمهوری متحد هستیم. برای مردم و کودکان خود ارزش قائلیم. آنها باید دست از سر جمهوری ما بردارند.»

یکی دیگر از اهالی دونتسک گفت: «برای اوکراینی ها متأسفم چون متوجه خیلی از مسائل نیستند. خیلی از چیزها به آنها مربوط نیست چون آنها طور دیگری در مورد ما فکر می کنند و دروغ هایشان وحشتناک است. البته همه اینها روزی درست می شود.»

تظاهرکنندگان دونباس خواهان دخالت نکردن دولت کی یف در مناطق شرقی هستند. بر روی پلاکاردهایی که آنها در تظاهرات روز دوشنبه حمل می کردند نوشته شده بود: «دست از سر دونباس بردارید!»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم

فرمانده ارتش اوکراین: وضعیت در جبهه نبرد با وجود مهار حملات روس‌ها «دشوار» است