سه شنبه بزرگ؛ پیشتازی کلینتون و ترامپ بر رقبای هم حزب

سه شنبه بزرگ؛ پیشتازی کلینتون و ترامپ بر رقبای هم حزب
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در مهمترین روز از انتخابات مقدماتی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در تعیین نامزد نهایی برای رقابت نهایی انتخابات ریاست

آگهی

هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در مهمترین روز از انتخابات مقدماتی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در تعیین نامزد نهایی برای رقابت نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اکثر ایالت ها بر رقبای هم حزبی خود پیروز شده اند.

هرچند نتایج قطعی رقابت ها در دست کم هر یازده ایالت در روز موسوم به «سه شنبه بزرگ» هنوز اعلام نشده است با وجود این آقای ترامپ جمهوریخواه تاکنون آرای هفت ایالت آلاباما، جورجیا، ماساچوست، تنسی، ویرجینیا آرکانزاس و ورمونت را از آن خود کرده است و رقیب وی تد کروز آرای سه ایالت و مارکو روبیو، رقیب دیگر وی آرای تنها یک ایالت بدست آورده اند.

در حزب دموکرات نیز برنی سندرز آرای چهار ایالت را از آن خود کرد اما پیروزی عمده از آن هیلاری کلینتون بوده است. وی تا به این لحظه آرای وکلای دموکرات ها را در هفت ایالت، آلاباما، جورجیا، تنسی، ویرجینیا، آرکانزاس، تگزاس، ماساچوست و نیز مجمع الجزایری سامو را بدست آورده و از آقای سندرز پیش افتاده است.

«سه شنبه بزرگ» روزی سرنوشت ساز در رقابت های ریاست جمهوری آمریکاست که بطور معمول دو نامزد نهایی دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا را برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری کاخ سفید مشخص کرده و رویاروی هم قرار می دهد.

در فرآیند پیچیده انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری که در هر ایالتی متفاوت از ایالت دیگر برگزار می شود، هواداران احزاب به نمایندگان یا به اصطلاح به «وکلای» خود رأی می دهند و وکلا نامزد حزب را انتخاب می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی ترامپ در «سه شنبه بزرگ» شکافهای درون حزبی جمهوریخواهان را عمیقتر کرده است

ورود نامزدی دیگر به رقابت تکراری بایدن و ترامپ؛ رابرت کندی جونیور کیست و چرا نامزد ریاست جمهوری شد؟

ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد؛ پنس:از ریاست‌جمهوری دوباره او حمایت نمی‌کنم