دبیرکل کنفرانس امنیتی مونیخ: احتمال جنگ های جدید در جهان وجود دارد

دبیرکل کنفرانس امنیتی مونیخ: احتمال جنگ های جدید در جهان وجود دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کنفرانس امنیتی مونیخ با حضور صدها تن از سیاستمداران و کارشناسان نظامی آغاز بکار کرد.

آگهی

از روز جمعه بیش از پانصد سیاستمدار و تحلیلگر امور نظامی در شهر مونیخ در جنوب آلمان در کنفرانس موسوم به کنفرانس امنیتی مونیخ گردهم آمده اند.  این کنفرانس همه ساله در ماه فوریه در هتل بایریشر هوف این شهر برگزار می شود.  این کنفرانس از سال ۱۹۶۲ همه ساله برگزار می شود. 

 امسال ۲۱ رئیس جمهور و نخست وزیر و همچنین شمار بسیاری از وزرای کشورهای مختلف جهان شرکت دارند. از جمله مقامات مهم این کنفرانس می توان به  ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه، اورزولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اشاره کرد. 

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران مانند سال گذشته در این نشست شرکت خواهد کرد. عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی هم در مونیخ حاضر خواهد بود. معمولا در کنفرانس مونیخ اغلب مقامات عالی رتبه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، شرکت می کنند. 

این کنفرانس بی تردید  بزرگ ترین ها در نوع خود در عرصه امنیت و نظامی جهان است. در هیچ کنفرانس امنیتی دیگری این همه مقام ملی و جهانی گرد هم نمی‌آیند. 

وولفگانگ ایشینگر دبیرکل برگزاری این کنفرانس در روز جمعه سخنان مهمی ایراد کرد. وی گفت که جهان امروز ملتهب است و باید انتظار جنگ های جدیدی را در جهان داشت. وولفگانگ ایشینگر گفت احتمال بروز این جنگ‌ها در ده سال گذشته تاکنون تا به این اندازه زیاد نبوده است. به گفته آقای دبیرکل افزایش بی سابقه تنش ها بین روسیه و ایالات متحده یکی از مهمترین دلایل آن است.  

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طعنه ظریف به نتانیاهو: شاهد سیرکی مضحک بودیم، به موضوعات جدی بپردازیم

اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل به «توافق سیاسی» دست یافت

روی آنتن؛ ویژه برنامه یورونیوز برای پوشش اخبار انتخابات پارلمان اروپا و نظرسنجی‌ها