انتقاد بی سابقه سیاستمداران اروپا از سیاست های دونالد ترامپ در قبال مناقشه اسرائیل و فلسطین

انتقاد بی سابقه سیاستمداران اروپا از سیاست های دونالد ترامپ در قبال مناقشه اسرائیل و فلسطین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخی از سیاستمداران اروپایی با انتشار یک نامه به فدریکا موگرینی خواستار اجرای سیاست های مستقل اروپا نسیت به آمریکا در قبال مناقشه اسرائیل و فلسطین شدند.

آگهی

تعدادی از سیاستمداران شهیر اروپا با انتشار یک نامه و ارسال آن به فدریکا موگرینی، مسئول دستگاه سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا، از سیاست‌ های دونالد ترامپ در قبال مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌ها انتقاد کرده و از اروپا خواستند، برنامه‌ای مستقل از برنامه دولت آمریکا برای حل این بحران در پیش گیرد.

برنامه ای که اصول اساسی آن بر پایه راه حل «تشکیل دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین» خواهد بود. این نامه را ۳۷ وزیر پیشین امور خارجه کشورهای اروپایی و شماری از سیاستمداران فعال پیشین این کشورها آن امضاء کرده‌اند.

برخی از روزنامه های اروپایی از جمله گاردین چاپ لندن این نامه را منتشرکرده اند. در این نامه نسبت به پیامدها و عواقب منفی سیاست کاخ سفید و شخص دونالد ترامپ در امور خاورمیانه هشدار داده‌ شده است. این نامه را افرادی چون جک استراو، وزیر سابقه خارجه بریتانیا، خاویر سولانا، سلف فدریکا موگرینی امضا کرده اند.

شروع نامه این سیاستمداران هشداری است برای جهان و در جهت نجات خاورمیانه. آنها نوشته اند: «ما به لحظه‌ ای بحرانی در خاورمیانه و همچنین در اروپا رسیده ایم. اروپا در همکاری با دولت‌های پیشین ایالات متحده برای حل عادلانه نزاع اسرائیل و فلسطین اقدام کرده است. قراردادهای اسلو به رغم عقب‌گشت‌ها و مانع تراشی ها مبنای همکاری دو سوی اقیانوس اطلس، اروپا و ایالات متحده، در زمینه حل معضل خاورمیانه بوده است.»

امضاکنندگان نامه در بخش دیگری از آن از اتحادیه اروپا خواسته اند هرچه سریعتر به وضعیت کنونی پایان بدهد چرا که در غیراین صورت قاره سبز و خاورمیانه «با بحران غیرقابل جبرانی وبروخواهد شد.»

در بخش پایانی این نامه می خوانیم: «شاید بهترین گزینه برای اروپا در جهت حل معضل خاورمیانه همکاری با آمریکا باشد ولی در زمانی که منافع حیاتی و ارزش‌ها بنیادی ما (اروپایی ها) به بازی گرفته شود، اروپا ناگزیر راه مستقل خود را پیش خواهد گرفت.»

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تولد کشوری جدید در جهان؛ «پادشاهی کوه زرد» در سرزمینی میان مصر و سودان

توییت جنجال برانگیز پسر نتانیاهو: کشور عربی به نام فلسطین وجود نداشته

سیاست خارجی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا