یک فرمانده سپاه: قادریم ناوهای هواپیمابر آمریکا و پایگاه‌های کشورهای عرب را بزنیم

یک فرمانده سپاه: قادریم ناوهای هواپیمابر آمریکا و پایگاه‌های کشورهای عرب را بزنیم
Copyright خبرگزاری ایرنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک فرمانده سپاه: قادریم ناوهای هواپیمابر و پایگاه‌های کشورهای عرب را با موشک بزنیم

آگهی

یک فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید در صورت اقدام نظامی ناوهای هواپیمابر آمریکا علیه ایران، موشک‌های ایران می‌توانند آنها را هدف بگیرند.

حسین نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در سخنرانی روز سه شنبه خود در تبریز همچنین از پایگاه‌های کشورهای عرب همسایه به‌عنوان اهدافی برای حمله نام برد.

به گزارش تنسیم، آقای نجات گفته است: «خودمان موشک‌های برد کوتاه و بلند می‌سازیم که توانایی مقابله با آن را ندارند...اکنون اگر ناوهای آمریکا در محدوده ما دست از پا خطا کنند، موشک ما می‌تواند همان ناو هواپیمابر را بزند. اگر یک کشور همسایه عربی غفلت کند و از داخل خاک آنها کسی به ما تعرض کند، موشک‌های ما همه پایگاه‌های آنها را هدف قرار خواهد داد.»

این سخنان آقای نجات در برهه‌ای ایراد می‌شود که تنش بین تهران و واشنگتن به مرز اگر نه بی‌سابقه اما کم سابقه‌ای رسیده است.

همزمان اروپا در تلاش است تا برغم خروج آمریکا از برجام و پاسخ متقابل ایران به آمریکا با کاهش تعهدات برجامی، این توافق را زنده نگاه دارد.

در همین راستا، وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا به همراه مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی اعلام کردند که «باید هر چه سریع‌تر یک کمیسیون مشترک تشکیل شود.»

مشاور ارشد امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، همراستا با سیاست از پیش اعلام شده امضاء کنندگان اروپایی برجام، روز چهارشنبه در تهران با مقامات ایرانی از جمله علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار می‌کند.

هدف از سفر امانوئل بون، مشاور ارشد رئیس جمهوری فرانسه به ایران نیز یافتن راه حلی برای کاستن از تنش‌ها، برون‌رفت از بن بست فعلی و سر پا نگاه داشتن برجام عنوان شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۴ مانع پیش روی ماکرون برای میانجیگری بین ایران و آمریکا

موشک فضایی ژاپن لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد

تجهیز حزب‌الله لبنان با موشک و پهپاد؛ اسرائیل در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل: صبر ما تمام است