جر و بحث ترامپ با خبرنگار رویترز

تصویر از ویدیوی رویترز
تصویر از ویدیوی رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خبرنگار رویترز در کاخ سفید از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تماس تلفنی‌ او با رئیس‌جمهوری اوکراین سوالی پرسید و این مساله به درگیری لفظی میان این دو نفر منجر شد.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه دوم اکتبر در نشست خبری که با حضور همتای فنلاندی او تشکیل شد، با یک خبرنگار درگیری لفظی داشت.

جف میسون، خبرنگار رویترز از آقای ترامپ درباره تماس تلفنی‌ او با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین سوالی پرسید و آقای ترامپ نیز با لحنی عصبانی از او خواست که به جای ادامه دادن به این بحث، از رئیس‌جمهوری فنلاند سوال بپرسد.

اما آقای میسون اصرار داشت که می‌خواهد پاسخ سوالش را بگیرد. دونالد ترامپ نیز تاکید داشت که به تفصیل به سوال او پاسخ داده است.

آقای ترامپ به خبرنگار رویترز گفت که پررو نباش و سوالت را بپرس و او نیز در پاسخ گفت من نمی‌خواهم بی‌ادبی کنم تنها می‌خواهم پاسخ سوالم را بگیرم.

تماس تلفنی دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی حالا برای او دردسرساز شده و او را در آستانه استیضاحی قرار داده که خودش از آن به کودتا یاد می‌کند.

منتقدان سیاسی آقای ترامپ بر این باورند که او به سوگند ریاست‌جمهوری‌ وفادار نبوده و از این جایگاه با اهداف شخصی، سوء استفاده کرده است.

ماجرای تماس تلفنی آقای ترامپ موجب شد تا دموکرات‌ها استیضاح او را کلید بزنند.
آنها مدعی هستند که دونالد ترامپ در این تماس از آقای زلنسکی خواسته است تا دربارۀ احتمال سوء استفادۀ آقای بایدن از قدرتش در دوران فعالیت به عنوان معاون باراک اوباما اطلاعاتی کسب و به او ارائه کند. جو بایدن از رقبای دونالد ترامپ در انتخابات آیندۀ ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا است.

به توییتر یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجادله ترامپ با خبرنگار سی‌ان‌ان: تو بی ادب و گستاخی

ترامپ شبکه خبری ان‌بی‌سی را تهدید کرد

ترامپ جشن سالانه خبرنگاران کاخ سفید را تحریم کرد