جودو؛ گرند اسلم برزیل با دو طلای کشور میزبان استارت خورد

جودو؛ گرند اسلم برزیل با دو طلای کشور میزبان استارت خورد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دانیل کارگنین، دومین مدال طلا را برای تیم ملی برزیل به ثبت رساند. جودوکار وزن منهای ۶۶ کیلوگرم کشور میزبان در مبارزه نهایی، مانوئل لومباردوی ایتالایی را با فن «سئوی اوتوشی» شکست داد تا صاحب نخستین عنوان نخست در مسابقات گرند اسلم شود.

آگهی

مسابقات تور جهانی جودو سرانجام پس از وقفه ای شش ساله به برزیل، یکی از کشورهای استعداد خیز این ورزش در جهان راه یافت.

بهترین جودوکار زن

در نخستین روز از رقابت های گرند اسلم برزیل جودوکاری از کشور میزبان جواز حضور در فینال مسابقات وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان را دریافت کرد. کتیلن ناسیمنتو، در مبارزه نهایی این وزن با نیکودا اسمیت داویس بریتانیایی روبرو شد که دو مدال طلای جهانی را در کارنامه دارد.

جودوکار بریتانیایی در این مبارزه با اجرای زیبای فن «اوسوتو گاری» امتیاز پیروزی بخش ایپون را به نام خود ثبت کرد و صاحب عنوان بهترین جودوکار زن روز نخست تورنمنت شد.

نیکودا اسمیت داویس در باره اجرای موفقیت آمیز فن «اوسوتو گاری» در مبارزه فینال اینگونه توضیح داد: «چند بار به سراغ اجرای این فن رفتم اما شرایط فراهم نشد. در لحظه ای مناسب مثل همیشه آنرا به اجرا درآوردم اما مطمئن نبودم که امتیاز ایپون را بدست آورده ام؛ زیرا حریف هنوز امکان برگشت به روی پاهایش را داشت. به داور نگاه کردم و دیدم که امتیاز ایپون ثبت شده. کار تمام شده بود.»

بهترین جودوکار مرد

برزیل نخستین مدال طلای این مسابقات را در رقابت های وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مردان از آن خود کرد.

الن کوابارا، جودوکاری ناشناخته از کشور میزبان که رتبه ۲۰۲ جهانی را در اختیار دارد با درخششی غیرقابل انتظار راهی فینال این وزن شد. او در مبارزه نهایی اریک تاکاباتاکه، هموطنش را از پیش رو برداشت تا ضمن کسب عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست، برای نخستین بار صاحب مدال طلا در رقابت های تور جهانی جودو شود.

الن کوابارا پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست احساسش را اینگونه بیان کرد: «من با دشواری های این مسابقات آشنا بودم و می دانستم که باید با جودوکاران سطح بالای جهان مبارزه کنم. تلاش کردم بهترین عملکرد را داشته باشم. اکنون خودم را به سطح اول جهان بالا کشیدم و این می تواند من را در راس سید بندی های مسابقات بعدی قرار دهد.»

کوابارا مدال طلای خود را از دستان سیلویو بورجس، رئیس فدراسیون جودوی کشورش دریافت کرد.

نخستین مدال طلای پرتغال

مدال طلای سبک ترین وزن این مسابقات به یک جودوکار پرتغالی تعلق کرفت. کاتارینا کوشتا، در فینال رقابت های وزن منهای ۴۸ کیلوگرم موفق شد با کسب امتیاز وازاری از سد گابریلا شیبانا، جودوکاری از کشور میزبان بگذرد.

او که برای نخستین بار بر سکوی نخست رقابت های تور جهانی جودو قرار می گرفت مدال طلای خود را از دستان وزیر مشاور در امور ورزش و تفریحات برزیل دریافت کرد.

دومین مدال طلا برای کشور میزبان

دانیل کارگنین، دومین مدال طلا را برای تیم ملی برزیل به ثبت رساند. جودوکار وزن منهای ۶۶ کیلوگرم کشور میزبان در مبارزه نهایی، مانوئل لومباردوی ایتالایی را با فن «سئوی اوتوشی» شکست داد تا صاحب نخستین عنوان نخست در مسابقات گرند اسلم شود.

کارگنین مدال طلای خود را از دستان ژوئائو درلی، سفیر فدراسیون جهانی جودو و نماینده پارلمان برزیل دریافت کرد که خود دو عنوان قهرمانی جهان در این رشته را در کارنامه دارد.

طلای ۵۲ کیلوگرم برای ایتالیا

ایتالیایی ها هم از کسب مدال طلا در نخستین روز مسابقات گرند اسلم برازیلیا بی نصیب نماندند. اودته جیوفریدا، جودوکار ایتالیایی در فینال رقابت های وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زنان ،لاریسا پیمنتا، حریفی از کشور میزبان را شکست داد.

جیوفریدا که مدال نقره بازیهای المپیک ریو را در کارنامه دارد برای دومین بار مدال طلای مسابقات گرند اسلم را به گردن انداخت.

بهترین فن

بهترین فن روز نخست رقابت های جودو گرند اسلم برزیل یک «اوراناگه» بود که بسلان مودرانف، قهرمان المپیکی تیم روسیه آنرا در دور نخست مبارزات وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان، مقابل حریفی از ایتالیا به اجرا درآورد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ گرند پری تاشکند با سه مدال طلا برای روسیه استارت خورد

کوراش: تبدیل کُشتی مردمی و باستانی به یک رشته ورزشی مدرن

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید