اسپانیا به بلژیک در صورت عدم استرداد رهبر سابق جدایی طلب کاتالونیا هشدار داد

اسپانیا به بلژیک در صورت عدم استرداد رهبر سابق جدایی طلب کاتالونیا هشدار داد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه کیفری بروکسل روز سه شنبه بررسی درخواست دولت اسپانیا برای بازداشت و استرداد کارلوس پوجدمون را به دلیل تقاضای وکلای مدافع رهبر پیشین استقلال طلبان کاتالونیا به تعویق انداخت و به تاریخ شانزدهم دسامبر موکول کرد.

آگهی

دولت اسپانیا در تازه ترین واکنش به امتناع بلژیک از استرداد کارلوس پوجدمون، رئیس سابق منطقه خودگردان کاتالونیا که نقش مهمی در برپایی همه پرسی استقلال این کشور داشت بار دیگر به بروکسل هشدار داد.

در این پیام هشدار آمیز که جزئیات آن منتشر نشده، تاکید شده است که دولت اسپانیا در صورت عدم بازداشت و استرداد کارلوس پوجدمون «اقداماتی» را اتخاذ خواهد کرد.

این هشدار در حالی بار دیگر مطرح می شود که مادرید پیشتر به دفعات از بلژیک خواسته بود که رهبر پیشین استقلال طلبان کاتالونیا را بازداشت و به اسپانیا مسترد کند. درخواست رسمی پیشین مادرید که گویا به زبان اسپانیایی برای بروکسل ارسال شده بود با واکنش دستگاه قضایی بلژیک مواجه شده بود.

سخنگوی دادستانی بروکسل به اشاره به متن این درخواست اعلام کرده بود که از دولت اسپانیا خواسته شده که متن جدیدی را به یکی از زبان های رسمی بلژیک بفرستند تا مورد بررسی قرار گیرد.

مادرید تاکید دارد که دستگاه قضایی اسپانیا برای کارلوس پوجدمون به اتهام تلاش برای فتنه و اخلال در امنیت کشور قرار بازداشت اروپایی صادر کرده و بلژیک ملزم است با تبعیت از این حکم رهبر پیشین جدایی طلبان کاتالونیا را به اسپانیا بازگرداند.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا کارمن کالوو، معاون نخست وزیر اسپانیا روز سه شنبه با اشاره به حکم دیوان عالی کشورش برضد نه تن از رهبران جدایی طلبان در اواسط ماه اکتبر تاکید کرد که دولت اسپانیا اقدام بلژیک در عدم استرداد کارلوس پوجدمون را درک نمی کند.

نماینده دولت اسپانیا تصریح کرده است که امتناع بروکسل از تحویل پوجدمون به کشوری که در آن «دمکراسی تام و تمام» جریان دارد، پذیرفتنی نیست.

از سوی دیگر وزیر دادگستری اسپانیا نیز اعلام کرده است که تایید حکم نه تا سیزده سال زندان برای هفت وزیر سابق دولت پوجدمون و دو شخصیت پرنفوذ دیگر استقلال طلب به جرم فتنه و اختلاس در اموال عمومی بایست زمینه استرداد رئیس سابق این منطقه خودگردان را تسهیل و فراهم کند.

این درحالیست که دادگاه کیفری بروکسل روز سه شنبه بررسی درخواست دولت اسپانیا برای بازداشت و استرداد کارلوس پوجدمون را به دلیل تقاضای وکلای مدافع رهبر پیشین استقلال طلبان کاتالونیا به تعویق انداخت و به تاریخ شانزدهم دسامبر موکول کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رای دیوان دادگستری اروپا استرداد شهروندان اتحادیه به کشور ثالث را مشروط کرد

بازداشت و آزادی مشروط دو رهبر کاتالونیا در بلژیک

اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل به «توافق سیاسی» دست یافت