ادامه رشد دلار؛ فاصله نرخ آزاد و رسمی یورو از ۶۰۰ تومان گذشت

ادامه رشد دلار؛ فاصله نرخ آزاد و رسمی یورو از ۶۰۰ تومان گذشت
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با ثبات نرخ عرضه ارز در سامانه صرافی‌های تحت نظارت بانک مرکزی ایران، قیمت فروش دلار آزاد در معاملات آخرین روز کاری هفته نیز به صعود خود ادامه داد و از مرز ۱۳ هزار تومان گذشت.

آگهی

همزمان با ثبات نرخ عرضه ارز در سامانه صرافی‌های تحت نظارت بانک مرکزی ایران، قیمت فروش دلار آزاد طی معاملات آخرین روز کاری هفته نیز به صعود خود ادامه داد و از مرز ۱۳ هزار تومان گذشت.

در حالی که قیمت عرضه دلار در سامانه سنا همچون روز چهارشنبه ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود، هر دلار آمریکا در مبادلات روز پنج‌شنبه بازار آزاد تهران تا ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان فروش رفت.

هر یورو نیز که در بازار رسمی ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان عرضه شد، در بازار آزاد تهران تا ۱۴ هزار و ۵۹۰ تومان معامله شد تا شکاف بین این دو نرخ از ۶۰۰ تومان فراتر برود.

روند صعودی نرخ ارز در بازار رسمی و آزاد ایران پس از اقدام دولت در افزایش ۳ برابری قیمت بنزین آزاد شتاب گرفت و طی سه هفته گذشته به بالاترین حد در ۵ ماه گذشته رسید.

بانک مرکزی ایران این جهش نرخ را متاثر از اقدام‌های دلالان بازار دانسته و فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز وعده داده تا با دلالان ارز برخورد کند.

در پی ادامه صعود نرخ دلار در بازار تهران و نیز افزایش نزدیک به ۵ دلاری بهای جهانی اونس طلا، قیمت هر قطعه تمام سکه طلا در بازار ایران به بالای ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۵۵ هزار تومان معامله شد.

هر اونس طلا طی داد و ستدهای عصر پنج‌شنبه بازارهای جهانی، هزار و ۴۷۹ دلار خرید و فروش شد.

بیشتر بخوانید:بازگشت فضای امنیتی به بازار ارز؛ صعود ۲۲ روزه دلار به ۱۳ درصد رسید

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صعود ۲۱ درصدی دلار در یک ماه؛ رئیس بانک مرکزی ایران: صبر ما زیاد است

بانک مرکزی ایران چگونه تحت پوشش اعتراض‌های مردمی دلار را گران کرد؟

ادامه تضعیف ریال ایران در مقابل ارزهای عمده؛ دلار و یورو به قله چهار هفته گذشته صعود کردند