شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ از یک میلیون نفر فراتر رفت

افراد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان از یک میلیون نفر فراتر رفتند
افراد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان از یک میلیون نفر فراتر رفتند Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت از «افزایش استثنایی» آمار مبتلایان ابراز نگرانی کرده است.

آگهی

شمار قربانیان شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در کشورهای مختلف جهان از ۵۰ هزار نفر فراتر رفت. تاکنون بیش از یک میلیون نفر نیز در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند. از این تعداد حال بیش از ۲۱۰ هزار بهبود یافته است. تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت از «افزایش استثنایی» آمار مبتلایان ابراز نگرانی کرده است.

آخرین اطلاعات و آمار جهانی مبتلایان و قربانیان ویروس مرگبار کرونا در روز پنجشنبه ۱۴ فروردین (دوم آوریل) را در این صفحه پیگیری کنید.

آخرین آمار مرگ و میر بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» و مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان

شیوع ویروس کرونا در آمریکا تاکنون جان ۵۶۲۰ نفر را گرفته است. تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور نیز به ۲۳۵۷۴۷ نفر رسیده است. شمار جان باختگان در ایتالیا تاکنون ۱۳۹۱۵ نفر است. این در حالی است که ۱۱۵۲۴۲ نفر در این کشور اروپایی به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیماری «کووید ۱۹» در اسپانیا تاکنون جان ۱۰۰۹۶ نفر را گرفته است. تعداد مبتلایان به این بیماری در اسپانیا ۱۱۰۲۳۸ نفر است. شمار قربانیان در چین طبق آمار رسمی ۳۳۱۸ نفر و تعداد مبتلایان در این کشور ۸۱۵۸۹ نفر است. ویروس جدید کرونا در آلمان جان ۱۰۷۴ نفر را گرفته است. ۸۴۲۶۴ نفر نیز در این کشور اروپایی به این ویروس مبتلا شده اند. شمار قربانیان در فرانسه به ۴۵۰۳ نفر رسیده است. این در حالی است که ۵۹۱۰۵ نفر نیز در این کشور به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. بنا به آمار رسمی در ایران تاکنون ۳۱۶۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. ۵۰۴۶۸ نفر نیز در ایران به این ویروس مبتلا شده اند. تعداد جان باختگان در بریتانیا ۲۹۲۱ نفر اعلام شده است. شمار مبتلایان در این کشور نیز به ۳۳۷۱۸ نفر رسیده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شمار مبتلایان به کووید ۱۹ از یک میلیون نفر فراتر رفت

در حالیکه حدود چهار ماه از اعلام رسمی شیوع ویروس جدید کرونا می‌گذرد، شمار افراد مبتلا به این ویروس در سراسر جهان از یک میلیون نفر فراتر رفت.

چین نخستین مورد ابتلا را در دسامبر گذشته گزارش کرد. گرچه شیوع ویروس کرونا هم اکنون در چین و استان هوبئی فروکش کرده است اما کانون جدید شیوع این ویروس به اروپا و آمریکا منتقل شده است. 

۴۷۱ نفر دیگر در فرانسه جان‌باختند

۴۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در فرانسه در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این ویروس به ۴ هزار و ۵۰۳ نفر افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر با اضافه شدن ۲ هزار و ۱۱۶ ابتلای جدید به ویروس کرونا، شمار افراد مبتلا در فرانسه به ۵۹ هزار و ۱۰۵ نفر رسید.

وضعیت ۶ هزار و ۱۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه نیز بحرانی گزارش شده است.

۷۶۰ نفر در شبانه‌روز گذشته در ایتالیا در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باختند

مقام‌های بخش بهداشت و درمان ایتالیا در گزارش روزانه خود اعلام کردند که با اضافه شدن ۷۶۰ مورد فوتی جدید مبتلا به کووید۱۹، شمار قربانیان این ویروس در ایتالیا به ۱۳ هزار و ۹۱۵ نفر افزایش یافت.

طبق این گزارش، ۴ هزار و ۶۶۸ مورد ابتلای جدید نیز در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ثبت شده است که شمار مبتلایان را به ۱۱۵ هزار و ۲۴۲ نفر رسانده است.

۸۵ هزار نفر در نیویورک داوطلب کمک به بیماران مبتلا به کرونا شده‌اند

اندرو کومو، فرماندار نیویورک اعلام کرد که ۸۵ هزار نفر برای مقابله با ویروس جدید کرونا در این ایالت داوطلب شده‌اند تا در بیمارستان‌ها فعالیت کنند.

تاکنون ۲ هزار و ۳۷۳ نفر در نیویورک در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و ۹۲ هزار و ۳۸۱ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

جریمه‌ نقدی و زندان برای نقض قوانین در تگزاس

قوانین جدید برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس جدید کرونا در لاریدوی تگزاس همراه با مجازات‌هایی است. این قوانین از سه‌شنبه صبح اجرایی شده‌اند و طبق آن ساکنان لاریدو غیر از موارد ضروری حق خروج از خانه‌های خود را ندارند و هنگام خروج در مواقع ضروری نیاز است که دهان و بینی خود را بپوشانند.

افرادی که این قوانین را نقض کنند می‌توانند به حداکثر هزار دلار جریمه نقدی محکوم یا به مدت حداکثر ۱۸۰ روز زندانی شوند.

روسیه دوره تعطیلی اداره‌ها را یک ماه دیگر تمدید کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دوره «تعطیلی اداره‌ها» همراه با حفظ دستمزد را تا ۳۰ آوریل تمدید کرد.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «تهدید همچنان وجود دارد، متخصصان می‌گویند هنوز جهان و کشور ما به پیک بیماری نرسیده‌اند. بنابراین تصمیم گرفتم تعطیلی اداره‌ها را تا ۳۰ آوریل تمدید کنم.»

پوتین در عین حال گفت در صورت تغییر در روند شیوع ویروس کرونا، روی این بازه زمانی تجدید نظر می‌شود.

آسوشیتدپرس
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره شیوع ویروس کرونا با مردم کشورش صحبت کردآسوشیتدپرسAlexei Druzhinin

۵۶۹ نفر دیگر در بریتانیا جان باختند

وزارت بهداشت، درمان و مراقبت‌های اجتماعی بریتانیا اعلام کرد که در مجموع شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۲ هزار و ۹۲۱ مورد افزایش یافته است. طبق این گزارش ۵۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

همچنین طبق این گزارش روزانه، تاکنون ۳۳ هزار و ۷۱۸ نفر در این کشور مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده‌اند.

قوانین منع آمد و شد در مدینه و مکه به‌طور نامحدود اجرا می‌شود

وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، قوانین منع تردد را به‌طور نامحدود و ۲۴ ساعته در دو شهر مذهبی مکه و مدینه اجرایی می‌کند.

طبق آمار رسمی روز سه‌شنبه در شهرهای مکه و مدینه در مجموع ۱۳۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت شده است.

تاکنون در مجموع هزار و ۸۸۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در عربستان گزارش شده است که ۲۱ نفر از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر پروازهای بین‌المللی در عربستان لغو شده است و مراسم حج عمره نیز به حالت تعلیق درآمده است.

آگهی

ورود و خروج به ریاض، مکه، مدینه و جده محدود است. پیش از این برخی از شهرهای اطراف مکه و مدینه نیز به‌طور کامل قرنطینه شده بودند.

آسوشیتدپرس
قوانین سختگیرانه‌تر در مکه و مدینه اجرایی می‌شودآسوشیتدپرس

آزادی حدود ۱۸ هزار زندانی در اندونزی

حدود ۱۸ هزار زندانی در اندونزی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های پر از ازدحام این کشور آزاد شدند.

روز گذشته دولت اندونزی اعلام کرده بود که بیش از ۳۰ هزار زندانی را آزاد می‌کند. دستور آزادی شامل زندانیایی می‌شود که حداقل دو سوم حکم خود را گذرانده باشند. به افراد آزاد شده مقام‌های زندان توصیه کرده‌اند که دست‌کم دو هفته خود را قرنطینه کنند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران از ۵۰ هزار نفر گذشت

طبق گزارش روزانه سخنگوی وزارت بهداشت ایران در شبانه روز گذشته در این کشور، دو هزار و ۸۷۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا شناسایی شده است و طی این مدت نیز ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش دولتی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران به رقم ۵۰ هزار و ۴۶۸ نفر رسید و تاکنون نیز ۳ هزار و ۱۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین شمار کل بهبودیافتگان را نیز ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر ذکر کرد.

آسوشیتدپرس
خاکسپاری یکی از بیماران مبتلا به کرونا در ایرانآسوشیتدپرس

اسپانیا به لحاظ شمار مبتلایان با ایتالیا هم‌ تراز شد

اسپانیا روز پنجشنبه با ثبت ۱۱۰ هزار و ۲۳۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا تقریبا با ایتالیا به لحاظ شمار مبتلایان هم رده شد. شمار مبتلایان در ایتالیا تا ظهر امروز ۱۱۰ هزار و ۲۳۸ مورد اعلام شده است. شمار قربانیان در اسپانیا تا به این لحظه ۱۰ هزار و ۳ نفر و در ایتالیا ۱۳ هزار و ۱۵۵ هزار نفر است.

شمار قربانیان در آمریکا از ۵ هزار نفر گذشت

تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در آمریکا از پنج هزار نفر فراتر رفت. یک نوزاد شش ماهه نیز در این کشور در روز چهارشنبه به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داد. بنا به آخرین داده ها این ویروس تاکنون جان ۵۱۱۰ نفر را در ایالات متحده گرفته است. ایالت نیویورک یکی از کانون های اصلی شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در آمریکا است. تعداد قربانیان در این ایالت طی ۷۲ ساعت دو برابر شده است. تاکنون بیش از ۱۹۰۰ نفر در ایالت پرجمعیت نیویورک جان خود را بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا از دست داده اند.

استفاده از ماسک در اتریش اجباری می‌شود

دولت اتریش همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا استفاده از ماسک را در فروشگاه ها و اماکن عمومی اجباری می کند. شهروندان اتریش از روز دوشنبه آینده موظف هستند در اماکن عمومی و فروشگاه ها دهان و بینی خود را بپوشانند. سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در این مورد گفت: «هر چند این در رسم و رسوم ما نیست اما برای محافظت از دیگران باید این کار را انجام دهیم.»

استفاده از ماسک تا چند هفته پیش در کشورهای اروپایی مرسوم نبود اما این روزها با اجرای قرنطینه در بسیاری از کشورهای این قاره استفاده از ماسک هم برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» رایج شده است.

آگهی
AP

کره شمالی: مورد ابتلا به کرونا نداریم

کره شمالی روز پنجشنبه تاکید کرد که موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است. هر چند کره شمالی یکی از منزوی ترین کشورهای جهان محسوب می شود اما بسیاری از کشورها به ادعای عدم شیوع بیماری «کووید ۱۹» در این کشور مشکوک هستند. کره شمالی در همسایگی دو کشور چین و کره جنوبی قرار دارد که شاهد شیوع گسترده نوع جدید ویروس کرونا بودند.

کارشناسان هشدار می دهند که شیوع بیماری «کووید ۱۹» در کره شمالی به دلیل ضعف نظام درمانی این کشور می تواند تبعات زیادی داشته باشد.

پیامد کرونا؛ ثبت بیش از ۳۰۰ هزار بیکار جدید در اسپانیا

وزارت کار اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ماه مارس به دلیل «تاثیر بحران ناشی از شیوع بیماری "کووید ۱۹"» به جمع بیکارها در این کشور افزوده شدند. رسانه های اسپانیا افزایش ۳۰۰ هزار نفری شمار بیکاران در این کشور را «بی سابقه» توصیف کرده اند. دولت اسپانیا روز ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) با اعلام وضعیت اضطراری در این کشور قرنطینه سراسری اعلام کرد.

ترخ بیکاری در اسپانیا پیش از بحران شیوع ویروس کرونا ۱۳.۸ درصد بود. این رقم به معنای بالاترین نرخ بیکاری در میان کشورهای حوزه یورو پس از یونان است.

افزایش شمار قربانیان در بلژیک

آخرین آمار رسمی اعلام شده توسط دولت بلژیک حاکی است، شمار قربانیان ناشی از ویروس مرگبار در این کشور از یک هزار نفر گذشته است.

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زمامداری در عصر کرونا؛ پوتین نیز مانند جانسون و مرکل دورکار شد

شیوع کرونا در ناو هواپیمابر آمریکا؛ پنتاگون تخلیه ملوانان را رد کرد

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم