جام جهانی زنان ۲۰۲۳؛ ایتالیا و آرژانتین حذف شدند، انگلستان چین را گلباران کرد

زنان ایتالیا با پذیرش شکست در مقابل آفریقای جنوبی از جام جهانی فوتبال زنان حذف شدند
زنان ایتالیا با پذیرش شکست در مقابل آفریقای جنوبی از جام جهانی فوتبال زنان حذف شدند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ادامه ناکامی‌های ملی فوتبال ایتالیا، زنان این کشور هم با پذیرش شکست در مقابل آفریقای جنوبی در مرحله گروهی جام جهانی فوتبال زنان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

آگهی

 در ادامه بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۳ فوتبال زنان که به صورت مشترک در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود روز سه‌شنبه زنان هلندی موفق شدند با پیروزی قاطع در مقابل ویتنام، این تیم نگونبخت را کنار بزنند و به عنوان تیم نخست از گروه مرگ به مرحله بعدی صعود کنند. زنان هلندی در این مسابقه موفق شدند ۷ بار دروازه حریف را باز کنند تا در نهایت با ۷ امتیاز بالاتر از آمریکا و پرتغال قرار گیرند. 

در دیگر بازی این گروه آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی به مصاف پرتغال رفت. پرتغالی‌ها که برای راهیابی به مرحله بعد به پیروزی مقابل این مدعی قهرمانی احتیاج داشتند از همان ابتدا بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار دادند اما در نهایت نتوانستند دروازه حریف را باز کنند. این بازی در پایان با همان نتیجه بدون گل تمام شد تا آمریکا با ۵ امتیاز به همراه هلند به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد. پرتغال هم با ۴ امتیاز به همراه ویتنام صفر امتیازی از دور رقابت‌ها کنار رفتند. 

همچنین در چارچوب مسابقات گروه D تیم ملی زنان انگلستان که دو بازی پیشین خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود در دیداری یک‌طرفه با نتیجه ۶-۱ چین را شکست داد تا با ۹ امتیاز از سه بازی به عنوان تیم نخست به مرحله بعد این رقابت‌ها راه پیدا کند. 

در دیگر بازی این گروه هم، دانمارک در دیداری نه چندان دشوار توانست هائیتی را با ۲ گل از پیش رو بردارد و با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ راه یابد. در این گروه چین با ۳ و هائینی بدون امتیاز با این رقابت‌ها وداع کردند. 

حذف آرژانتین و ایتالیا در مرحله گروهی

اما در چارچوب بازی‌های گروه G نتایج عجیبی رقم خورد. تیم فوتبال زنان آرژانیتن که برخلاف مردان این کشور یک تورنمنت کاملا ناکام را آغاز کرده بود با پذیرش شکست در مقابل سوئد این ناکامی را تکمیل کرد تا با تنها ۱ امتیاز در همین مرحله گروهی با بازی‌ها خداحافظی کند. در مقابل سوئد که پیشتر آفریقای جنوبی و ایتالیا را هم برده بود، با ۹ امتیاز همچون انگلستان و ژاپن با قاطعیت به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. 

اما در دیگر مسابقه این گروه که می‌توان آن‌را یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های این دوره دانست دو تیم فوتبال زنان ایتالیا و آفریقای جنوبی به مصاف یکدیگر رفتند. با توجه به وضعیت جدول ایتالیایی‌ها با کسب تنها یک تساوی هم می‌توانستند به مرحله بعد راه یابند اما با این حال آتزوری بازی را هجومی آغاز و در همان دقایق ابتدایی هم به گل نخست دست یافت. اما حملات آفریقای جنوبی در دقیقه ۳۲ جواب داد و ایتالیایی‌ها به اشتباه دروازه خودی را باز کردند. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید و با این نتیجه ایتالیا می‌توانست به مرحله بعد برسد. 

در نیمه دوم اما نماینده قاره آفریقا در دقیقه ۶۷ گل دوم خود را به ثمر رساند تا با نتیجه ۲-۱ از حریف پیش بیفتد. اما ایتالیا پا پس نکشید و در دقیقه ۷۴ بازی را ۲-۲ مساوی کرد. این نتیجه تا دقیقه ۹۲ هم روی تابلوی ورزشگاه باقی مانده بود و در حالی به نظر می‌رسید ایتالیایی‌ها با یک تساوی خود را به مرحله بعد رساندند، این آفریقای جنوبی بود که در این دقیقه توانست یک بار دیگر دروازه ایتالیا را باز کند تا مسابقه ۳-۲ شود. این مسابقه پرهیجان که در نهایت ۱۴ دقیقه هم در نیمه دوم وقت اضافه داشت در پایان با همان نتیجه ۳-۲ به پایان رسید تا آفریقای جنوبی با ۴ امتیاز بعد از سوئد ۹ امتیازی به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زنان ۲۰۲۳ راه یابد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ که به صورت مشترک در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود، برای نخستین بار ۳۲ تیم حاضر هستند و پس از پایان مرحله گروهی، ۱۶ تیم برتر گروه‌های هشت گانه به مرحله یک هشتم نهایی راه می‌یابند و در ادامه مسابقات به صورت تک حذفی تا دیدار پایانی ادامه خواهد یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی فوتبال زنان؛ فرانسه و کلمبیا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند

جام جهانی فوتبال زنان؛ توقف آرژانتین مقابل آفریقای جنوبی و پیروزی دشوار چین و انگلستان

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟