پنتاگون بیش از هزار سرباز را از ماموریت مرزی آمریکا و مکزیک خارج می‌کند

سربازان آمریکایی در تگزاس به مهاجر غیرقانونی در مرز مکزیک کمک می‌کنند
سربازان آمریکایی در تگزاس به مهاجر غیرقانونی در مرز مکزیک کمک می‌کنند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پنتاگون هزار و ۱۰۰ نیروی فعال خود را که در اوایل سال جاری در مرز آمریکا و مکزیک مستقر کرده بود، برمی‌گرداند. گفته می‌شود که دولت آمریکا برای پایان دادن به محدودیت‌های پناهندگی مرتبط با همه‌گیری ویروس کرونا آماده می‌شود.

آگهی

این سربازان، از زمره هزار و ۵۰۰ نظامی هستند که پیش از این در ماه مه با تایید لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا برای یک دوره موقت ۹۰ روزه و با هدف تقویت حضور نظامی آمریکا، در مناطق مرزی مستقر شده بودند.

در آن زمان، شمار گذرگاه‌های غیرقانونی مرزی برای ورود به خاک ایالات متحده به سرعت رو به افزایش بود اما اکنون از تعداد آنها کاسته شده است. 

بنا بر اعلام یک مقام دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، هزار و ۱۰۰ سرباز ماموریت ۹۰ روزه خود را تا ۸ اوت به پایان می‌رسانند و ۴۰۰ سرباز دیگر نیز حداکثر تا ۳۱ اوت در این منطقه باقی خواهند ماند. 

قرار بود این نیروها به تقویت کنترل‌های مرزی در پی انقضای «قانون محدودیت مرزی ۴۲» کمک کنند. این قانون به دولت اجازه می‌داد تا به نام محافظت از آمریکا در برابر کووید ۱۹، به سرعت‌ ده‌ها هزار مهاجر را از کشور اخراج کند. 

در واقع طبق این قانون که در سال ۲۰۲۰ میلادی در دوران دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده اجرایی شد، اخراج مهاجران غیرقانونی به دلیل وضعیت اضطراری ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به راحتی میسر می‌شد.

در روزهای منتهی به انقضای «قانون محدودیت مرزی ۴۲»، ماموران مرزی ایالات متحده روزانه با ۱۰ هزار مهاجر روبرو بودند و در مقطعی حتی ۲۷ هزار مهاجر را در بازداشت داشتند. اما بلافاصله بعد از انقضای این قانون، تعداد مهاجرانی که تلاش داشتند وارد خاک آمریکا شوند کاهش یافت و به حدود ۵ هزار نفر در روز رسید. 

با این وجود مشخص نیست که این کاهش تا چه زمانی دوام بیاورد؛ بویژه آنکه طی هفت ماه اول سال جاری نیز تعداد افرادی که از منطقه «Darien Gap» وارد آمریکا شدند، بیش از مجموع کل سال ۲۰۲۲ بوده است. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

خروج نیروهای نظامی فعال در مناطق مرزی در حالی اتفاق می‌افتد که بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی دولت بایدن در معرض اعتراض دادگاه قرار دارد. 

هفته گذشته یک قاضی فدرال حکم داد تصمیم دولت که دسترسی به پناهندگی را در مرزهای جنوبی محدود می‌کند، خلاف قانون است. دولت نیز به این حکم اعتراض کرد و استدلال آورد که این تصمیم یک بخش کلیدی از تلاش‌هایش برای حفظ نظم در مرزها بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرپرست اداره مهاجرت آمریکا با تحریف شعر حک شده بر مجسمه آزادی جنجال آفرید

غذای اجباری اداره مهاجرت آمریکا برای شکستن اعتصاب غذای پناهجویان

کودک یکساله در دادگاه مهاجرت آمریکا