جام جهانی فوتبال زنان؛ فرانسه و کلمبیا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند

یکی از حملات تیم ملی کلمبیا مقابل دروازه جامائیکا
یکی از حملات تیم ملی کلمبیا مقابل دروازه جامائیکا Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کلمبیا و فرانسه در مرحله بعدی این مسابقات به ترتیب به مصاف تیم‌های فوتبال زنان انگلستان و استرالیا خواهند رفت.

آگهی

کلمبیا و فرانسه روز سه‌شنبه با برتری مقابل حریفان خود به جمع دیگر تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی زنان راه یافتند.

این نخستین تجربه حضور در مرحله یک چهارم نهایی برای تیم ملی فوتبال زنان کلمبیا در این رقابت‌ها است که رتبه بیست و پنجم را در رده‌بندی جهانی فیفا به خود اختصاص داده است.

زنان کلمبیایی مقابل جامائیکا که تا این مرحله از رقابت‌ها حتی یک گل دریافت نکرده بود پرقدرت ظاهر شدند و با کسب پیروزی در این دیدار از مرحله یک هشتم نهایی عبور کردند.

تنها گل ۳ امتیازی این دیدار را کاتالینا اوسمه، کاپیتان تیم ملی زنان کلمبیا در دقیقه ۵۱ وارد دروازه جامائیکا کرد تا این مسابقه در نهایت با همین یک گل به پایان برسد.

جامائیکا در مرحله گروهی مسابقات با شکست برزیل شگفتی‌ساز شده بود؛ زنان جامائیکایی در این دیدار نیز پا به پای کلمبیا جنگیدند و در پایان سربلند مسابقات را ترک کردند.

تیم ملی فوتبال زنان کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها با تیم انگلستان روبرو خواهد شد که عنوان قهرمانی اروپا را یدک می‌کشد.

پیروزی پرگل فرانسه مقابل مراکش

در دیگر دیدار مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال زنان که به صورت مشترک در استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود تیم ملی فرانسه مقابل مراکش به پیروزی پر گل دست یافت.

شاگردان هروه رُنار در این دیدار چهار بار موفق به بازکردن دروازه تیم ملی مراکش شدند و با کسب این پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات صعود کردند.

اوژنی لوسومر دو بار در دقایق ۲۳ و ۷۰ برای تیم ملی فرانسه گل‌زنی کرد و دو گل دیگر آبی‌پوشان را کادیدیاتو دیانی و کنزا دالی در دقایق ۱۵ و ۲۰ وارد دروازه مراکش کردند.

AFP Photo
اوژنی لوسومر زننده دو گل برای تیم ملی زنان فرانسه مقابل مراکش که مدافع تیم حریف برای متوقف کردن او تلاش می‌کندAFP Photo

فوتبالیست‌های زن فرانسوی همانند سال ۲۰۱۹ در این تورنمنت عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشتند و در ادامه این مسیر قرار است روز شنبه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف استرالیا، یکی از دو میزبان این مسابقات بروند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه شگفتی‌ها در جام جهانی فوتبال زنان؛ آلمان هم مانند برزیل، آرژانتین و ایتالیا حذف شد

جام جهانی زنان ۲۰۲۳؛ ایتالیا و آرژانتین حذف شدند، انگلستان چین را گلباران کرد

تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا برای نخستین بار قهرمان جام جهانی شد