وزیر دفاع روسیه: ما توانسته‌ایم ارتش اوکراین را خسته کنیم

سرگئي شویگو، وزیر دفاع روسیه
سرگئي شویگو، وزیر دفاع روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روسیه می‌گوید توانسته ارتش اوکراین را خسته کند و پس از ۲۰ ماه درگیری فرصت‌های کمتری در اختیار دشمن خود قرار داده است.

آگهی

سرگئي شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در جریان سفرش به شرق روسیه در حالی این اظهارات «امیدوارکننده» را خطاب به سربازان خود مطرح می‌کرد که مدتی است هیچ یک از طرفین نتوانسته به دست‌آورد قابل توجهی در میدان جنگ دست یابد.  

شویگو همچنین در ادامه اظهارات خود گفت: «وضعیت امروز نشان می‌دهد که دشمن فرصت‌های کمتر و کمتری دارد و به لطف کارهای ارزشمند شما، این فرصت‌ها همچنان کاهش خواهند یافت.» 

هرچند در طول ماه‌های اخیر اتفاق مهمی در میدان جنگ رخ نداده، اما نیروهای روسی در ماه‌های ابتدایی جنگ توانستند بخش‌های زیادی از اراضی اوکراین را به اشغال خود در آوردند و عملیات‌های ضد حمله اوکراینی هم نتوانسته به نتیجه چندانی منتهی شود. 

در بخش دیگری از دیدار شویگو از سربازان روسی، یکی از نیروهای روس خطاب به وزیر دفاع تاکید کرد که توپخانه اوکراین مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده و آنها مشغول انجام اقداماتی برای مقابله با این آتش سنگین هستند. 

نیروهای روسی اخیرا حملات خود را به شهر آودیوکا در شرق اوکراین افزایش داده اند، اما نتوانسته‌اند هیچ پیشروی قابل توجهی داشته باشند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه گفت که نیروهایش با «نبردهای سخت و دشوار» در اطراف آودیوکا روبرو هستند، اما «مواضع خود را حفظ کرده‌اند».

خبر سفر شویگو یک روز پس از آن منتشر شد که زلنسکی گفت کی‌یف توانسته است حملات روسیه از دریای سیاه و شبه جزیره کریمه را مختل کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

زلنسکی در یک نشست دیپلماتیک در روز سه شنبه گفت: «ناوگان روسیه دیگر قادر به عملیات در بخش غربی دریای سیاه نیست و به تدریج از کریمه فرار می کند و این برای ما این یک دستاورد تاریخی است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت دفاع بریتانیا: گروه مزدور روسی زنان را برای جنگ اوکراین به خدمت می‌گیرد

چهارمین روز از درگیری‌های شدید در آودیوکای اوکراین؛ روسیه از زمین و هوا شهر را می‌کوبد

گزارش کمیسیون وضعیت استراتژیک آمریکا: ایالات متحده باید برای جنگ همزمان با چین و روسیه آماده باشد