هلال احمر فلسطینی از حمله اسرائیل به یک بیمارستان در جنوب غزه خبر داد

Gaza Strip
Gaza Strip Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هلال احمر فلسطینی، نیروهای اسرائیل را متهم کرد که روز جمعه به بیمارستانی در خان یونس حمله کرده‌اند. این اتهام در حالی مطرح شده که پیشروی نیروهای اسرائیل در این شهر واقع در جنوب نوار غزه ادامه دارد و تنها چند مرکز درمانی همچنان باز و فعال هستند.

آگهی

در بیانیه هلال احمر فلسطینی آمده است که «در جریان تیراندازی شدید پهپادهای اسرائیلی، برخی از مردم حاضر در بیمارستان العمل هدف قرار گرفتند» و شماری از آوارگان زخمی شدند.

خبرها حاکی از آن است که تانک‌های اسرائیلی نیز به بیمارستان «ناصر» که گفته می‌شود بزرگترین بیمارستان فعال در غزه است، نزدیک شدند و مردم صدای شلیک گلوله را می‌شنوند.

اسرائیل در این هفته عملیات جدیدی را برای پیشروی در شهر خان یونس آغاز کرده است و می‌گوید که این شهر اکنون به پایگاه اصلی جنگجویان حماس تبدیل شده است؛ جنگجویانی که در ۷ اکتبر به شهرهای اسرائیل حمله کردند، در مجموع بیش از ۱۲۰۰ نفر از شهروندان اسرائیل و دیگر کشورها را کشتند و حدود ۲۴۰ نفر از جمله زنان و کودکان را گروگان گرفتند.

تشکیلات بهداشتی غزه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۱۴۲ فلسطینی در غزه کشته و ۲۷۸ نفر زخمی شدند که به این ترتیب شمار تلفات بیش از سه ماه جنگ غزه به ۲۴ هزار و ۷۶۲ نفر افزایش می‌یابد.

آمارهای ارائه شده از سوی مقامات بهداشتی نوار غزه که تحت کنترل حماس فعالیت دارند، از سوی هیچ نهاد دیگری تایید نشده و این مقامات، آمار شبه‌نظامیان فلسطینی کشته شده در این جنگ و قربانیان غیرنظامی را نیز از یکدیگر تفکیک نمی‌کنند.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، از زمان آغاز این جنگ، بخش قابل توجهی از ۳۶ بیمارستان فعال در نوار غزه کار خود را متوقف کرده‌اند و تنها ۱۵ بیمارستان تا حدی کار می‌کنند. مراکز درمانی فعال نیز تا سه برابر ظرفیت خود آنهم بدون دریافت سوخت کافی یا تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت هستند.

مقامات اسرائیل، جنگجویان حماس را به عملیات از داخل بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان «ناصر» متهم کرده‌اند؛ اتهامی که از سوی کارکنان بیمارستان‌ رد شده است.

آمار آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) حاکی از آن است که در پی این جنگ، بیش از ۱.۷ میلیون نفر (حدود ۷۵ درصد از جمعیت غزه) آواره شدند و بسیاری مجبور به جابجایی مکرر هستند.

بسیاری از آنها به چادرهایی پناه برده‌اند که برای محافظت از آنها در برابر خطرات و بیماری‌ها کار چندانی انجام نمی‌دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش اسرائیل از کشته شدن ۲۴ سرباز خود در یک روز در غزه خبر داد

عربستان بدون فلسطین اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد؛ خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی وارد کنست شدند

وزیر خارجه جدید اسرائیل: ما در متن جنگ جهانی سوم علیه ایران و اسلام رادیکال هستیم