نفر دوم حزب عدالت و توسعه ترکیه: دعا می‌کنیم عملیات چشمه صلح با پیروزی زودرس تمام شود

تصویر از یورونیوز
تصویر از یورونیوز
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ترکیه امروز ۹ اکتبر رسما اعلام کرد نظامیانش وارد شمال شرق سوریه شدند

آگهی

نعمان كورتولموش، معاون رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه در مصاحبه‌ای با یورونیوز گفت که دعا می‌کنیم تا عملیات چشمه صلح کشورش در شمال شرق سوریه با پیروزی زودرس تمام شود.

آقای کورتولموش گفت: «عملیات «چشمه صلح» با اعلام رئیس جمهور به طور رسمی آغاز شد. خدا ما را یاری کند امتحان جدیدی پیش روی ملت ما است. حالا ۸۲ میلیون نفر جمعیت کشور ما اختلافاتشان را کنار می گذارند و همه با هم برای سربازانمان دعا می‌کنیم. برای خانواده‌ها دعا می‌کنیم که داغ فرزندانشان را نبینند. برای سرافرازی پرچم خود دعا می‌کنیم.»

وی افزود:«از خدا می‌خواهیم به ما فرصت دهد تا از حقوق برادران خود در شمال سوریه محافظت کنیم. همانطور که به ترکی می‌گوییم باشد که سنگی به پای سربازانمان نخورد (هیچ گزندی به سربازان ما نرسد). دعا می‌کنیم این عملیات در زمانی کوتاه با یک پیروزی بزرگ به پایان برسد. امیدوارم خیلی زود خبرهای خوبی از سوریه داشته باشیم و عملیات صلح را با موفقیت به پایان برسانیم.»

رجب طیب اردوغان، رییس‌ جمهوری ترکیه روز ۹ اکتبر به طور رسمی در حساب توییتری‌اش از آغاز عملیات نظامی این کشور در شمال شرق سوریه خبر داد. البته پیش از این نیز ترکیه بر لزوم اقدام نظامی علیه گروه‌های کرد در شمال شرقی سوریه تاکید کرده بود.

عملیات نظامی ترکیه علیه کردها در شمال شرقی سوریه در حالی آغاز شد که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده دو روز پیش در توییت‌هایش تاکید کرده بود «وقت آن فرارسیده آمریکا سربازهای خود را از سوریه خارج کند و به آنچه او «جنگ‌های بی‌پایان» خوانده خاتمه داده شود.»

یک مقام بلندپایه روسیه امروز گفت که مسکو در عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه دخالت نخواهد کرد. فرانسه نیز پیش از این از احتمال حمله ترکیه به مواضع کردهای سوریه ابراز نگرانی کرده بود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پمپئو: ترکیه نگرانی‌های مشروع دارد ولی ما برای حمله چراغ سبز نشان ندادیم

کاخ سفید: آمریکا از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نمی‌کند

علی‌اف در دیدار با اردوغان: جنگ به حل و فصل مشکل تاریخی قره‌باغ کمک کرد