سرنوشت وزیر اتریشی که در مراسم ازدواجش با پوتین رقصید پس از جنگ اوکراین به کجا رسید؟

رقص ولادیمیر پوتین با وزیر سابق اتریش
رقص ولادیمیر پوتین با وزیر سابق اتریش Copyright ALEXEI DRUZHININ/AFP
Copyright ALEXEI DRUZHININ/AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه سابق اتریش که در سال ۲۰۱۸ با دعوت از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به مراسم عروسی خود با او والس رقصید اعلام کرد که به سن‌پترزبورگ نقل مکان کرده است تا در آنجا یک اتاق فکر راه اندازی کند.

آگهی

کارین کنایسل، ۵۸ ساله روز چهارشنبه در پیام رسان تلگرام اعلام کرد که اسب‌هایش را که در سوریه نگهداری می‌شدند با هواپیمای نظامی به روسیه انتقال داده است. 

کنایسل از حزب راست‌گرای آزادی، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ وزیر امور خارجه بود. او یکسال پس از برگزاری مراسم ازدواجش از دولت اتریش خارج شد. او در آن زمان بارها در رسانه‌های اتریش و آلمان به‌دلیل دیدگاه‌های طرفدار روسیه مورد انتقاد قرار گرفت.

رقص او با پوتین تنها چند ماه پس از متهم شدن روسیه به مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس سابق و دختر یولیا با عامل اعصاب نوویچوک در بریتانیا انجام شد.

وی در سپتامبر ۲۰۲۲ به فرانسه نقل مکان کرد. کنایسل در مطلب خود گفته که در ژوئن ۲۰۲۲ پس از حمله روسیه به اوکراین، «کتاب‌ها، لباس‌ها و اسب‌های خود را از مارسی به بیروت» منتقل کرده و پس از آن اضافه کرد که از فرانسه «اخراج» شده است. وی مدتی در روستای کوچکی در لبنان ساکن شد.

طبق گزارش وبسایت اینسایدر که یک وبسایت تحقیقی است، اسب‌های خانم کنایسل هفته گذشته با یک هواپیمای نظامی از پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم سوریه به سن‌پترزبورگ منتقل شدند. وی روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که «در شرایط جنگی برای من غیرممکن بود که با یک کامیون از سوریه عبور کنم.»

وی با تعجب از تبدیل شدن این حرکت به یک موضوع سیاسی در تلگرام نوشت که که به دلیل تحریم‌ها هیچ پروازی وجود ندارد.

وی در اوایل این هفته در حاشیه مجمع اقتصادی شرق در شهر ولادی وستوک در شرق روسیه به خبرگزاری تاس گفت که مرکز گورکی که یک اتاق فکر مرتبط با دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ را راه اندازی کرده است.

او گفت که از آنجا که اتاق فکر وقت زیادی از او می‌برد، تصمیم گرفت تا به روسیه نقل مکان کند.

وی به تاس گفت که مرکز گورکی از جمله به مسائل مربوط به انرژی، مهاجرات، اتحادهای جدید می‌پردازد.

وی افزود: «من به این مسائل به خوبی آشنا هستم. این مسائل جهان عرب و اسلام را که با آن‌ها نیز آشنایی دارم تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

کنایسل همچنین در تلگرام گفت که «از آنجایی که ظاهرا چیزی غیر از بحران اقتصادی در اتریش و آلمان در جریان نیست، جابجایی من در حال تبدیل شدن به یک موضوع سیاسی است. »

وی همچنین در گفت‌وگویی دیگر به خبرگزاری روسی ریانووستی گفت: «به‌ دلیل حجم زیاد کاغذبازی، مهاجرت به روسیه آسان نیست اما او پیش از این آپارتمانی در سن پترزبورگ اجاره کرده بود و به آنجا نقل مکان کرده است.»

وی در سال ۲۰۲۱ به هیات مدیره غول نفتی «روس نفت» پیوست. این مقام سابق اروپایی در ماه مه ۲۰۲۲ پس از تصویب قطعنامه‌ای در پارلمان اروپا که اروپایی‌هایی را که همچنان در هیات مدیره شرکت‌های بزرگ روسی هستند تحریم می‌کرد از سمت خود کناره‌گیری کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ثروتمند‌ترین مرد جهان از جواب به سئوالی در مورد اقداماتش در حمایت از پوتین خودداری کرد

ملاقات رهبران روسیه و رهبر کره شمالی؛ پوتین: کیم عاشق موشک است

پشیمانی از مداخله نظامی شوروی در مجارستان و چکسلواکی؛ پوتین: پیگرد قانونی ترامپ انگیزه سیاسی دارد